reklama

Utrpenie

Báseň o internátnom živote

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ach

Či je človek biedny tvor!

Čo utrpenia

Čo hrôzy

Čo strachu

Hnusu a prachu!

Že človek činí stratu

V okamihu

Keď svoj život nazmar zverí

Internátu

Čo to vidia moje oči?

Čo to cítia moje nozdry?

Pozri!

Čo to vidí môj zrak ostrý

Môj zrak šakalí?

Ostatne – čo iné by sme čakali?

Len odpadky, humus a výkaly!

Kam sme sa to dostali?!

A zrazu – rata!

Posteľ pošpinená, znečistená

Neustlaná hnedky zrána

A dlážka zasratá!

Ponožky

Smrdia ako samo peklo

Horšie smrdia snáď len spodky

Človek nadýchne sa a je krotký

Omámený, otrávený

Padá rýchlo do mrákot

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do kúpeľne

Na záchod

Lenže tam?!

Sodoma je slabý výraz!

Ten pohľad ťa priamo týra

Týra ťa a plní hnusom:

V mise leží

Kde som – tu som

Hovna kus tak prenesmierny

Veľký ako vesmír čierny

Smrdí ako zdochlina

Grc sa v tebe vzopína

DeSadeovská hostina!

Tu sa však – môj priateľ milý

Čistotný a útlocitný –

Všetko iba začína!

Keď ti poviem, čo ťa čaká

Zovrie sa ti otvor ritný

Pot ťa zrazu omína!

Ak sa ráči dáke sústo

Otvor mrazák

Neboj, skús to!

Ale prijmi moju radu

Drž si nos a drž sa vzadu

Ako vlna tsunami

Ritný smrad ťa omámi!

Prekonaj však tento odpor

A vskutku tie dvierka otvor

Vylov prvé, čo len chytíš

Kým pach smrti nepocítiš

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom prichíľ dvere zhurta

A pusti sa do jogurta!

To je totiž to, čo držíš

(aj keď nevábne to smrdí!)

Je to jogurt?

A či nie je?

Také čosi sa už neje

Či jesť by sa nemalo

Lenže čo?!

Tak vyvstalo.

Chop sa junák lyžice

Sfúkni pleseň z nej

Zatni zuby, zavri oči

Pieseň hladných znej!

Ak to všetko prežiješ

A celý ten „jogurt“ zješ

Nič sa neboj, drahý bratku

Nejednu tu ešte zvratku

Stretneš, uvidíš, zješ – a nie takú!

Tak to chodí

Na intráku!

Michal Baláž

Michal Baláž

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Člověk udělán je ze tří kusůze tří kusůze tří kusů.Heu-la-ladrjum-drjum-tu-tu!Ze tří kusů člověk stvořen je.Brada, oko a těch patnáct rukoupatnáct rukoupatnáct rukou.Heu-la-ladrjum-drjum-tu-tu!Patnáct kusů rukou z žebra je(Daniil Charms)Mám rád jazz a psy, filmy a knihy, ľudí a počasie. Zoznam autorových rubrík:  Deň ako každý iný . . .BásničkyRebríčkyTaká malá mystifikáciaFilmové odporúčania Michala BaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu